Ticker

6/recent/ticker-posts

Cash Deposit Machine CASH RETRACT


Pengalaman pertama masuk cash deposit machine. Penerima tak terima duit on the spot. Nasib baik kat slip ada tulis Cash Retract, Please Contact Bank. Masalah jugakla bila jadi macam ni buatnya penerima nak guna memang menyusahkan. Penerima kena buat report contact customer service 1300 88 6688 (24 jam). Nak contact bank kebetulan masa aku deposit tu pun dah close office hour bank.

What To Do If The ATM Swallows Your Card | Lifestyle | Rojak Daily

Penerima bagitahu banyak betullah customer service tu verify maklumat dalam slip deposit no akaun, masa deposit dan location deposit serta jumlah deposit. Selain itu maklumat yang diperlukan adalah Nama, No Kad Pengenalan, Cawangan Mana Akaun Dibuka, Alamat semasa akaun dibuka, serta no di atas kad ATM.

Selesai semua verification, customer service bagi no report yang terdiri daripada 10 digit termasuk aksara dan nombor. Customer service tu cakap dalam 4 hari bekerja baru boleh dapat duit tersebut. Memang lambat giler kalau yang urgent nak pakai duit macam mana la nak cekau duit within 4 working days tu. Nasib baikla aku depo RM50 so takdela ralat sangat penerima nak tunggu duit masuk semula ke dalam akaun...

Salam sume…ermm pagi  tadi pegi bank in duit…tetiba jerrr Atm Mesin tu kuarkan resit macam kat atas tu….perasaan tak perkataan CASH RETRACT!!! 

Akk apalagi gelabah ..pertama kali kena ko…tadahlah telinga  kat Mr.Hubby..sudah pasti punyerr…

Hari Sabtu mmglah bank tutup tapi akk nak gak pegi maybank berdekatan nak kasi hubby diam…hihi

Then sampai depan bank…bank tutup…nampak seorg abam safeguard ni dok duduk atas motor…tanya dia..abam ni gtau suruh call talian maybank customer service yang ada kat belakang resit tu. Then abam safeguard tu tanya atm mesin kat mana..dah gtau…. dia pun beri ID Mesin Atm tu…relax ko abam tu bagi ID …dia ingat jerr…iyelah dah keje dia collect duit kat Mesin Atm tu..

Tanya dia nape boleh jadi camni?? Dia gtau sebab masalah line internet..time duit tu proses tetiba ada gangguan line…

So apalagi akk cal no customer service  maybank sbb bank in duit guna Mesin Atm Maybank.
Dah dapat cal dengan pegawai khidmat pelanggan…antara yang dia tanya :

◎kul berapa so gtau ikut dalam resit tu

◎no akaun bank yang kita nak bank in

◎no ID Atm Mesin nasib baiklah abam safeguard tu bagi sbb kat mesin tu takde ID…klu tak pening kepala den…huhu

◎no telefon 

◎jumlah duit yang dibank in

◎berapa keping note …cth: RM50 berapa keping..RM100 berapa and so on…

◎ nama pemegang akaun bank yang kita masuk..
Dah habis pegawai tu kata duit tu akan dimasukkan dalam bank ..dalam masa 2 hari.
Sekiranya dah masuk dia akan beritahu melalui sms tapi kalau tak dapat sms dalam masa 2 hari tu cal balik…

So akk kena tunggulah..

Mula2 masa kena tu macam merungut taww..tapi fikir balik ada hikmah Allah disebalik kejadian ni…ialah nak bagi ilmu kalau ada sesiapa kena masalah camni senang gtau jer cara2nya…

Biaasa dalam 1-3 Hari Duit masuk dah dalam akaun kita atau penerima ikut bank juga klu cepat buat kerja cepat la masuk.

Post a Comment

0 Comments